19 Facts About China Daily


China Daily is an English-language daily newspaper owned by the Publicity Department of the Chinese Communist Party.

FactSnippet No. 1,629,828

China Daily has the widest print circulation of any English-language newspaper in China.

FactSnippet No. 1,629,829

China Daily produces an insert of sponsored content called China Watch that has been distributed inside other newspapers including The New York Times, The Wall Street Journal, The Washington Post, and Le Figaro.

FactSnippet No. 1,629,830

The China edition offers program guides to Radio Beijing and television, daily exchange rates, and local entertainment schedules.

FactSnippet No. 1,629,831

China Daily was officially established in June 1981 after a one-month trial.

FactSnippet No. 1,629,832

China Daily introduced an online edition in 1996 and a Hong Kong edition in 1997.

FactSnippet No. 1,629,833

In December 2012, China Daily launched an Africa edition, published in Nairobi, the capital of Kenya.

FactSnippet No. 1,629,834

In 2015, China Daily published a fake op-ed which the publication claimed was penned by Peter Hessler.

FactSnippet No. 1,629,835

The fabricated op-ed contained made up praise for China Daily and misrepresented Hessler's own words by taking them out of context.

FactSnippet No. 1,629,836

January 2020 report by Freedom House, a US non-governmental organization, noted that China Daily had increased its spending from $500,000 in the first half of 2009 to over $5 million in the latter half of 2019 for increased print runs.

FactSnippet No. 1,629,837

China Daily said it had a circulation of 300,000 in the US and 600,000 overseas.

FactSnippet No. 1,629,838

In February 2020, a group of US lawmakers asked the United States Department of Justice to investigate China Daily for alleged violations of the Foreign Agents Registration Act.

FactSnippet No. 1,629,839

Judy Polumbaum stated in the Berkshire Encyclopedia of China that China Daily "resists definition as a simple mouthpiece" and has a "distinctive, if quixotic, status".

FactSnippet No. 1,629,840

In 2009, China Daily was called "the most influential English language national newspaper in China" according to University of St Thomas scholar Juan Li.

FactSnippet No. 1,629,841

In May 2020, CNN, Financial Times, and other media outlets reported that China Daily censored references to the origin of the COVID-19 pandemic from an opinion piece authored by European Union ambassadors.

FactSnippet No. 1,629,842

In January 2021, China Daily inaccurately attributed deaths in Norway to the Pfizer–BioNTech COVID-19 vaccine.

FactSnippet No. 1,629,843

In October 2021, the German Marshall Fund reported that China Daily was one of several state media outlets propagating a conspiracy theory concerning the origins of COVID-19.

FactSnippet No. 1,629,844

In January 2022, China Daily alleged that the US planned to pay athletes to "sabotage" the 2022 Winter Olympics.

FactSnippet No. 1,629,845

In March 2022, China Daily falsely claimed that COVID-19 was created by Moderna, citing a page on The Expose, a British conspiracist website.

FactSnippet No. 1,629,846