9 Facts About Daily Telegraph

1. In July 2014, the Daily Telegraph was criticised for carrying links on its website to pro-Kremlin articles supplied by a Russian state-funded publication that downplayed any Russian involvement in the downing of the passenger jet Malaysia Airlines Flight 17.

FactSnippet No. 297,765 - en.wikipedia.org

2. The Daily Telegraph won "Team of the Year" in 2004 for its coverage of the Iraq War.

FactSnippet No. 297,764 - en.wikipedia.org

3. The Daily Telegraph began publishing, in instalments from 8 May 2009, certain MPs' expenses.

FactSnippet No. 297,762 - en.wikipedia.org

4. In June 2014, The Daily Telegraph was criticised by Private Eye for its policy of replacing experienced journalists and news managers with less-experienced staff and search engine optimisers.

FactSnippet No. 297,759 - en.wikipedia.org

5. The Daily Telegraph Mails star columnist and political analyst Simon Heffer left that paper in October 2005 to rejoin The Daily Telegraph, where he has become associate editor.

FactSnippet No. 297,757 - en.wikipedia.org

6. On 10 October 2005, The Daily Telegraph relaunched to incorporate a tabloid sports section and a new standalone business section.

FactSnippet No. 297,756 - en.wikipedia.org

7. In November 2004, The Daily Telegraph celebrated the tenth anniversary of its website, Electronic Telegraph, now re-launched as www.

FactSnippet No. 297,754 - en.wikipedia.org

8. In 1939, The Daily Telegraph published Clare Hollingworth's scoop that Germany was to invade Poland.

FactSnippet No. 297,753 - en.wikipedia.org

9. The Daily Telegraph has the largest circulation for a broadsheet newspaper in the UK and the sixth largest circulation of any UK newspaper as of 2016.

FactSnippet No. 297,752 - en.wikipedia.org