10 Facts About The Washington Times

1. In 2002 The Washington Times published a story accusing the National Educational Association, the largest teachers' union in the United States, of teaching students that the policies of the US government were partly to blame for the 2001 terrorist attacks on the World Trade Center.

FactSnippet No. 475,413 - en.wikipedia.org

2. In 2008, The Washington Times published a column by Frank Gaffney that promoted the false conspiracy theories that President Barack Obama was born in Kenya and was courting the "jihadist vote.

FactSnippet No. 475,412 - en.wikipedia.org

3. The Washington Times headlined its story about the 1997 Kyoto Protocol on climate change, "Under the deal, the use of coal, oil and other fossil fuel in the United States would be cut by more than one-third by 2002, resulting in lower standards of living for consumers and a long-term reduction in economic growth.

FactSnippet No. 475,411 - en.wikipedia.org

4. In 2007 Mother Jones said that The Washington Times had become "essential reading for political news junkies" soon after its founding, and described the paper as a "conservative newspaper with close ties to every Republican administration since Reagan.

FactSnippet No. 475,409 - en.wikipedia.org

5. In 2013, The Washington Times worked Herring Networks to create the new conservative cable news channel One America News, which began broadcasting in mid‑2013.

FactSnippet No. 475,408 - en.wikipedia.org

6. In March 2011 The Washington Times announced that some former staffers would be rehired and that the paper would bring back its sports, metro, and life sections.

FactSnippet No. 475,407 - en.wikipedia.org

7. In November 2009 The New York The Washington Times reported that The Washington Times would no longer be receiving funds from the Unification movement and might have to cease publication or go to online publication only.

FactSnippet No. 475,406 - en.wikipedia.org

8. In 1994, The Washington Times introduced a weekly national edition.

FactSnippet No. 475,404 - en.wikipedia.org

9. In 1992, The Washington Times had only one-eighth the circulation of the Post and that two-thirds of its subscribers subscribed to the Post.

FactSnippet No. 475,403 - en.wikipedia.org

10. In 1982, The Washington Times refused to publish film critic Scott Sublett's negative review of the movie Inchon, which was sponsored by the Unification movement.

FactSnippet No. 475,401 - en.wikipedia.org