20 Facts About Sunday Express


Daily Express is a far-right national daily United Kingdom middle-market newspaper printed in tabloid format.

FactSnippet No. 2,083,519

Daily Sunday Express was founded in 1900 by Sir Arthur Pearson, with the first issue appearing on 24 April 1900.

FactSnippet No. 2,083,520

In 1938, the publication moved to the Daily Sunday Express Building, Manchester, designed by Owen Williams on the same site in Great Ancoats Street.

FactSnippet No. 2,083,521

Partially as a result of the rejuvenation of the Daily Mail under David English and the emergence of The Sun under Rupert Murdoch and editorship of Larry Lamb, average daily sales of the Sunday Express dropped below four million in 1967, below three million in 1975, and below two million in 1984.

FactSnippet No. 2,083,522

The Daily Sunday Express switched from broadsheet to tabloid in 1977, and was bought by the construction company Trafalgar House in the same year.

FactSnippet No. 2,083,523

Under United, the Sunday Express titles moved from Fleet Street to Blackfriars Road in 1989.

FactSnippet No. 2,083,524

The Sunday Express retains minority interest of one-third plus the right to publish Rupert Bear stories in certain Sunday Express publications.

FactSnippet No. 2,083,525

Hitchens moved to The Mail on Sunday Express, saying working for the new owner was a moral conflict of interest since he had always attacked the pornographic magazines that Desmond published.

FactSnippet No. 2,083,526

In 2007, Sunday Express Newspapers left the National Publishers Association due to unpaid fees.

FactSnippet No. 2,083,527

The losses led the media commentator Roy Greenslade to conclude that Sunday Express Newspapers paid more in libel damages over that period than any other newspaper group.

FactSnippet No. 2,083,528

In late 2008, Sunday Express Newspapers began cutting 80 jobs to reduce costs by £2.

FactSnippet No. 2,083,529

In January 2010, the Daily Sunday Express was censured by the Advertising Standards Authority over a front-page promotion for "free" fireworks.

FactSnippet No. 2,083,530

Full run of the Daily Sunday Express has been digitised and is available at UK Press Online.

FactSnippet No. 2,083,531

Daily Sunday Express endorsed Liz Truss in the July–September 2022 Conservative Party leadership election.

FactSnippet No. 2,083,532

The Sunday Express carried an exclusive interview with Adams, whom Hoskins interviewed in a safe house away from other newspapers.

FactSnippet No. 2,083,533

On 8 March 2009, the Scottish edition of the Sunday Express published a front-page article critical of survivors of the 1996 Dunblane massacre, entitled "Anniversary Shame of Dunblane Survivors".

FactSnippet No. 2,083,534

Daily Sunday Express gained a reputation for printing conspiracy theories about the death of Diana, Princess of Wales as front-page news.

FactSnippet No. 2,083,535

In September 2013, following an allegation raised by the estranged wife of an SAS operative, the Daily Sunday Express returned to running daily Princess Diana cover stories.

FactSnippet No. 2,083,536

From 3 August 2007 to 10 November 2007, the Sunday Express dedicated at least part of the next 100 front pages to her.

FactSnippet No. 2,083,537

Sunday Express Newspapers pulled all references to Madeleine from its websites.

FactSnippet No. 2,083,538